5-8-2007

Vakantie 2007

Home
Nieuws & Foto's

Onze vrienden Pim en Sylvia gingen dit jaar vlak voor onze geplande vakantie van 11 tot 26 september trouwen in Bolsterlang, Zuid Duitsland. De Miltenburgjes zouden de Miltenburgjes niet zijn als ze daar geen voordeel uit zouden proberen te halen. Pim en Sylvia hadden een hartstikke leuk concept van een feest over meerdere dagen van 5 tot 7 september in elkaar gedraaid. In plaats van terug te rijden naar huis hebben we gekeken wat ongeveer halverwege Bolsterlang en Playa de Aro lag, en zo kwamen we uit op Geneve. Daar waren we beiden nog nooit geweest. En omdat het toch een lekkere reisvakantie aan het worden was en Herman aan het eind nog een paar dagen over had, vonden we het een leuk idee om Alex eens naar Euro Disney te gaan. Zo kwamen we tot het volgende programma:

1. Bolsterlang                      05-09 tm 07-09
2. (Meer van) Geneve          08-09 tm 10-09
3. Playa de Aro (Spanje)       11-09 tm 24-09
4. Disneyland                      25-09 tm 26-09

De business seat: kussens, zak chips en een film

Ann voert een eekhoorntje

Bolsterlang
Woensdag 5 september vertrokken we naar Duitsland. Na een dagje rijden met de nodige pitstops kwamen we aan in Fischen, een klein plaatsje vlak bij Bolsterlang. Pim en Sylvia hadden een leuk programma bedacht. Woensdagavond aankomst. Donderdag een vrije dag om de buurt eens te verkennen met 's-avonds een gezellig etentje. Vrijdag de trouwdag en zaterdag weer vertrekken.

We hadden een keurige hotelkamer in zo'n typisch Duits familiehotelletje. Op onze vrije dag is Herman mee gegaan met een wandeling die Pim had georganiseerd met een aantal van de gasten langs de waterval van de Breitach Klamm. De middag hebben we doorgebracht in Fischen. Daar was onder andere een park waar de eekhoorns uit je handen kwamen eten. Brutale vlerken.

De trouwdag in Obersdorf was echt een verrassing. Pim en Syl trouwden in Duitse klederdracht en kwamen in een klassieke paard en wagen aangereden. De ceremonie was erg mooi en de moeder van Pim en de vader van Sylvia spraken mooie woorden. Daarna gingen we terug naar een restaurant in Bolsterlang waar we hebben geproost op hun huwelijk en we ze konden feliciteren. Na een gezellige borrel was het tijd om te eten. Er was een heerlijk diner, en zelfs aan Herman met zijn vegetarische kronkel was gedacht. Na het eten barste het feest los en gingen de voetjes van de vloer.

Pim en Syl zijn op een hele bijzondere manier getrouwd. Ze hebben het aangedurfd het helemaal op hun eigen manier te organiseren en dat is één groot succes geworden. Als dat de voorbode van hun huwelijk is, kan er weinig misgaan! En wij hopen daar nog jaren getuige van te zijn.

De zaterdag van het vertrek zijn we na afscheid van Pim en Syl te hebben genomen met een gondel naar boven gegaan. Met de kids zat een lange wandeling er niet in maar we hebben genoten van de natuur. Het is een plaats die zowel in de zomer als in de winter erg mooi is en nu snappen we pas echt de beslissing van Pim om daar een appartement te kopen. Zelfs zo erg dat we er serieus over nadenken om te kijken of dat ook voor ons tot de mogelijkheden behoort.  In ieder geval gingen we dolenthousiast over het idee op weg naar onze volgende bestemming: het meer van Geneve.

Fantastisch!!

Herman in de natuur met volle bepakking

De flodders in de gondel

Het meer van Geneve
Na een mooie rit door de bergen kwamen we op de snelweg die ons dwars door Zwitersland zou voeren. 's-avonds kwamen we aan in Ferney Voltaire, een klein Frans plaatsje op 4 kilometer afstand van Geneve. Weer hadden we geluk met een mooi ruim appartement.

Onze eerste dag hebben we Geneve aangedaan. Het is natuurlijk onmogelijk alles van die stad in één dag te zien, dus hebben we dat ook maar niet geprobeerd. We zijn begonnen in het oude centrum met veel mooie gebouwen. Daar hebben we heerlijk gelunched waarna we een rondvaart over het meer hebben gemaakt. Langs de "eeuwige fontijn" die ze gemakshalve 's-middags maar hadden uitgezet. Ook hier zijn de bezuinigingen dus merkbaar. Na de rondvaart liepen we langs de boulevard naar een mooi park met uitzicht op het meer. Daar hebben we lekker een tijdje in het gras gelegen. Toen terug naar de auto, en weer naar het hotel. Lekker pizza'tje gegeten, gebadderd en naar bedje.

Op de rondvaartboot langs de "eeuwige fontijn"
(ja, toen deed ie het nog :-))

In het oude centrum van Geneve

Tja.. Tweede jeugd? Seniel? Aan u het oordeel

Ivoire, hier kun je oud worden :-)

De volgende dag zijn we met de auto om het meer van Geneve gereden en hebben daar wat plaatsjes bekeken. Vooral Ivoire heeft op ons veel indruk gemaakt. Het is een dorpje waar alles nog in middeleeuwse toestand is. Van Ivoire zijn we langs plaatsen als Evian (van het bronwater) gereden en was onze volgende stop het zwitserse Montreux. Van onze vriend Danny hadden we begrepen dat daar een standbeeld was van Freddy Mercury (Queen) en dat wilden we wel eens zien. Hij is een enorme fan en Herman was voornemens daar een aantal bijzonder schunnige foto's te gaan maken. Toch vreemd. Als je dan voor dat standbeeld staat dwing het toch respect af. Van de schunnige foto's kwam dus niet veel terecht. Langs de andere kant van het meer zijn we zonder verdere stops doorgereden, terug naar ons appartement.

De volgende dag de koffers gepakt, de auto weer volgepropt en door naar de volgende bestemming: Platja d'Aro in Spanje.

Ludo aan de fles in het mooie Ivoire

Het standbeeld van Freddy Mercury in Montreux

Platja d'Aro, Spanje
Na een lange tocht door Zwitsersland kwamen we 's-avonds aan bij ons aparthotel "Caleta Palace" in Platje d'Aro. Na een kamerruil kregen we een ruim appartement met een balkon met zeezicht op de tweede verdieping. Nog even wat eten op de boulevard en toen lekker ons bedje in.

Vanuit het hotel liepen we de volgende dag zo het strand op. Heerlijk. Het weer was de eerste dag direct goed, dus we dachten het goed voor elkaar te hebben. Lekker de hele dag op het strand gelegen. Ook de tweede dag begon mooi, maar halverwege de dag trok het toch een beetje dicht. En zo is het weer min of meer de hele vakantie gebleven. Af en aan. Soms begon de dag met zon en eindigde het met wolken, soms andersom. Dan weer een dagje zon, dan weer een dagje onweer en regen. Maar we gingen niet alleen voor de zon, maar ook om er lekker met de auto op uit te trekken. Dat hebben we dan ook weer veel gedaan deze vakantie.

Maar ondanks het misschien wat mindere weer hebben we toch van de zon kunnen genieten. En ook van de voor de Costa Brava zo typerende kleine strandjes in de rotsachtige baaien.

Uitzicht vanuit de slaapkamer op het balkon

Alex aan het strand van één van de baaitjes

Even een moeder - dochter momentje :-)

Langs dit soort paadjes langs de rotsen en door grotjes waren de baaien met elkaar verbonden. Alex vond het een "ontdekkingsreis" om langs deze paadjes te lopen.

Maar ook op het wat grotere strand direct achter het hotel vermaakten we ons prima. Zelfs met wat minder weer.

Alex en Anneke op de Rambla in Figueres

Maar het meeste hebben we ons toch vermaakt met de uitjes die we hebben gemaakt. Zo zijn we naar Figueres geweest (de geboorteplaats van Salvador Dali waar ook het museum is met veel van zijn werk), Sant Feliu, een vissersplaatje met een leuk oud centrum naast Playa de Aro, Palls, een plaatsje met een bijna geheel intact middeleeuws centrum, Barcelona, waar we gewoon nooit genoeg van kunnen krijgen, Valls/Tarragona waar een jeugdvriendinnetje van Herman woont en een aantal typische Spaanse plaatjes als Banyoles en Vic.

In het middeleeuwse centrum van Palls

Ook Alex terug in de middeleeuwen

Alex in het "reuzenrad" op de kinderkermis van Sant Feliu

Ook de vele paardjes, motorfietsen, auto's en andere eurovreters waren goed in trek bij Alex

De verslaving van Alex aan alle vormen van eurovreters...

...liep als een rode draad door de hele vakantie :-)
Dit "ijscowagentje" was haar favoriet.

Ook zijn we net als onze vorige vakantie in Spanje een dagje naar Carmen geweest, een jeugdvriendinnetje van Herman. Hij heeft haar keren kennen toen ze beiden 21 waren en hij met vakantie was met zijn toenmalige vriendjes in Salou. Sinds die tijd hebben ze altijd contact gehouden.

We haalden Carmen en haar dochter Irina op in Valls, een plaatsje in de buurt van Tarragona. Vandaar gingen we naar Tarragona, waar haar nieuwe vlam en aanstaande echtgenoot René werkte. We haalden hem op en vervolgens werden we getrakteerd op een heerlijk uitgebreide lunch. René en Irina kenden we nog niet, maar het werd al snel erg gezellig.

Na de lunch namen ze ons weer mee, ditmaal naar een strandje in Tarragona waar eigenlijk alleen de Spanjaarden naar toe gaan.  Het werd nog erg gezellig en we hebben verschrikkelijk gelachen met elkaar. Het was leuk om Carmen weer eens te zien en nu ook kennis te maken met René en dochter Irina.

Eerst lekker uitgebreid lunchen

Carmen met haar aanstaande echtgenoot René

Daarna gezellig aan het strand van Tarragona nog wat gedronken

De dag erna arriveerden op het vliegveld van Girona onze vrienden Danny en Esmé die voor drie dagen in hetzelfde hotel logeerden.

De eerste dag was om een beetje te acclimatiseren. Nadat ze waren ingechecked in ons hotel zijn we een stukje gaan lopen en hebben we samen gelunched en de buurt verkend. S'-avonds lekker samen gegeten.

De volgende dag zijn we naar Barcelona gegaan. We hebben het fort van Mont Juic bezocht waar je een fantastisch uitzicht over Barcelona hebt. Vandaar zijn we naar de Ramblas gegaan en hebben lekker gegeten en gewinkeld. S'-avonds hebben we het op ons balkonnetje gezellig gemaakt.

De volgende dag scheen de zon gelukkig en hebben we nog wat uurtjes op het strand kunnen doorbrengen. De dag daarop om 4 uur 's-ochtends moesten ze helaas met het vliegtuig weer vertrekken.

Danny en Esme voor de 1000 jaar oude boom voor ons hotel

Danny heeft een traditie om overal waar hij is geweest een foto te maken waar hij op zijn handen staat. Hier op Mont Juic in Barcelona. Ik zeg dan, blijf gewoon altijd zo staan. Voor ons ook aangenamer :-)

Lekker dagje op het strand

Die clubsandwhiches gingen er goed in!

Mijnheer kan weer niet van andermans vrouw afblijven.

De dag van het vertrek van Danny en Esmé zijn we er maar weer eens met de auto op uitgetrokken. Doelwit waren de plaatsjes Vic en Ripoll, 90 kilometer landinwaarts. In Vic gearriveerd wilde herman de parkeerkosten met zijn creditcard afrekenen. De machine slokte echter de kaart op en gaf hem niet meer terug. Herman naar het politieburau twee straten verder. Ondertussen was het opgehouden met zachtjes regenen en moesten we in de auto wachten. Na twee en een half uur kwamen er twee parkeerdames die de parkeerautomaat opereerden en de kaart uit zijn maag haalden. Omdat het toch regende en we al zoveel tijd hadden verloren, zijn we maar naar het hotel terug gegaan.

We hadden nog twee dagen. De eerste dag hiervan zijn we weer naar Barcelona gegaan. Beiden hadden we nog nooit Park Guell gezien en dit was ons doelwit. Wat een indruk maakte dit park op ons! Er komen heel veel mensen en er hangt een bijzonder relaxte sfeer. De combinatie van de gebouwen van Gaudi met de natuur van het park geeft het een sprookjesbosachtige belevenis. We zijn vier uur in het park gebleven en hebben het er heerlijk gehad.

De laatste dag voor het vertrek was de lucht ineens hemelsblauw. Geen wolkje te zien. Dus konden we onze laatste dag heerlijk op het strand doorbrengen en uitrusten voor de rit naar Parijs, Euro Disney die de dag erna zou volgen. In Parijs zouden we onze vriendjes Danny en Esmé ook weer zien.

Ook Alex kreeg de kaart niet uit de hebberige parkeerpaal

Alex maakt kennis met de "Gaudi-hagedis" bij de ingang
van Parc Guell

Ann rust uit van de beklimming in het park

De laatste dag kunnen we heerlijk op het strand doorbrengen

Ja, Alex houdt je wel bezig aan het strand!

Euro Disney
De reis van Platja d'Aro naar Parijs was voor het eerst in de vakantie echt vermoeiend. Ludo bleef huilen en we reden bijna van parkeerplaats naar parkeerplaats om te voeden, te luieren of te troosten. Ach, op de totaal 5.500 kilometer die we hebben gereden mogen we niet klagen over de kids in de auto.

In Parijs hadden we een nette hotelkamer in een Golden Tulip hotel. De volgende ochtend arriveerden Danny en Esmé weer en vertrokken we richting Euro Disney. In de ochtend hadden we ondanks de weersvoorspellingen zon. In de middag werd het regenachtig en moesten we soms schuilen. Euro Disney was de dag van Alex. Ze is meerdere keren in de draaimolen geweest, in Dombo het vliegende olifantje, de vlucht van Peter Pan, Sneeuwwitje en de zeven dwergen en de draaiende kop en schotels. Ook de volwassen kinderen zijn in onder andere Space Mountain en The Temple of Doom geweest. Iedereen heeft een leuke dag gehad die we 's-avonds bij de chinees tegenover het hotel afsloten. Nog een Lambrusco die Danny en Esmé hadden meegenomen op de hotelkamer en de dag was voorbij.

De volgende dag reden we naar huis en was de vakantie voorbij. Dik drie weken plezier en heel veel gezien. Het weer is redelijk geweest en het was leuk zo ver van huis ineens bezoek van je vriendjes te krijgen. Een wereldvakantie die we niet snel zullen vergeten!!!

Alex vermaakt zich prima in de draaimolen

Maar ook de grote kinderen vermaken zich prima

Tijdens de lunch werd een show gegeven (in de achtergrond)

Herman en Alex in "It's a small world" de favoriete attractie van Alex

Alex, Danny en Ann in een voor haar wat te heftige attractie "Kop en schotel" of "Koptegeltjes" zoals Alex ze noemde

Naar boven

Home | Nieuws Archief | Foto Archief | Vakantie 2007 | Races Zolder 2007 | Ludo's 1ste verjaardag. | Alex 4de verjaardag. | Mermaid Touch at the sea. | Dance Valley '08. | Blijdorp '08. | Weekendje Spaargarens.